Jak hledat affiliate partnery?

Poslední dva roky se snažím rozvíjet provizní programu Alkohol.cz a rád bych se podělil o tipy, jak hledat partnery. Ať už mezi profíky, tak i amatéry.

Konkurence

Nejjednodušším krokem je podívat se, kdo propaguje konkurenty. Primárně ty, co mají provizní program, ale ověřit si můžete i ty bez něj. K hledání potřebujete mít přístup do Ahrefs, kde díky indexu odkazů jednotlivých webů dokážete partnery často identifikovat. Jak?

Mnoho provizních linků nechává otisk v podobě různých parametrů. A právě na tom je hledání postavené. Jak otisky vypadají?

Záleží podle používané platformy. Zde je seznam těch nejběžnějších v Česku:

    • a_box= (Affilbox)
    • a_aid (Dognet, Post Affiliate Pro platforma obecně)

Hledání touto cestou je opravdu snadné.

Ve výpisu otisků chybí CJ. Síť používá odkazy s přesměrováním přes vlastní domény. Hledání je tady těžší, ale stále možné. V Ahrefs filtrujete pouze odkazy, které mají stavový kód 301 nebo 302. Ahref je má sloučené pod označením redirects.

Stejně tak hledání mezi affil partnery Heuréky je těžší. Odkazy jsou sice odznačené UTM parametry, ale ty jsou místo ? schované za mřížkou a crawler Ahrefs je tak nevidí. I tak ale Heuréka a její program zanechává stopu.

Tou je tlačítko Porovnat, které se objevuje v affil reklamních boxech. Tudíž v Ahrefs u odkazů filtrujete v sekci Anchors. Pozor, i tady ne všechny linky budou provizní.

Vlastní průzkum

S konkurencí si ale nevystačíte dlouho, hlavně pokud je opravdu slabá. Pak je čas na hledání vlastními silami.

Já začínám tím, že si pomocí nástroje na tvorbu myšlenkových map vytvořím přehled o tom, jaké skupiny lidi zajímají produkty e-shopu, pro který partnery hledám.

Dál mě zajímá, kdy se produkty používají, jak se používají nebo kde.

Ke všem těmto dotazům se dají přiřadit tématicky zaměřené weby. V bydlení jsou totřeba:

  • interiéroví designéři
  • blogy o bydlení

Daný segment poté celý prozkoumám a udělám seznam webů.

I tady se můžete pokus identifikovat aspoň z části lidi, který už mají zkušenosti s affilem. Seznam vybraných webů proženete v módu List nástrojem Screaming Frog a nastavíte funkci Custom Search na hledání otisků, které jsem ukázal výše.

Oslovit všechny nalezené weby se ale vyplatí i bez tohoto mezikroku.

Wikipedia

Pokud jsou s propagovanými produkty spojená hesla na Wikipedii, vyplatí se podívat, kdo na daná hesla odkazuje. Podle toho vím, že ho téma zajímá a můžu ho zkusit oslovit.

K tomuto je opět potřeba Ahrefs, kam zadáte URL hesla z Wikipedie a zobrazíte si, kdo na něj odkazuje.

Twitter

Komunita affiláků na Twitteru je silná. Díky jednotnému hashtagu #czaffil a #skaffil můžete tweetem oslovit slušný počet potenciálních partnerů.

Facebook

Dalším místem, kde se možní partneři koncentrují, je Facebook. K oslovení je hned několik skupin:

Affiliate katalogy

Přehled provizních programů byly dříve populární. Aktuálně jich funguje jen pár, ale i tak se vyplatí přidat do nich svůj odkaz:

Diskusní fóra

Nejednomu webu už ukradl smysl fungování Facebook. Podobně jsou na tom i diskuse okolo affilu. Z těch navštěvovaných vybírám dvě:

Blogy o affiliate

Vyplatí se i pokusit o propagaci na blozích, které se věnují pouze affilu. Mnoho jich pravda není:


Zdeněk Dvořák

Spravoval jsem 3 roky úspěšný affiliate program MT-Nábytek a MT-Nábytok. Aktuálně řídím affiliate program Alkohol.cz. Učím se za pochodu a dělím se o postřehy na tomto blogu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *