Press enter to see results or esc to cancel.

Je affilák v SERP kámoš nebo nepřítel?

Včera jsem se podruhé setkal s tím, že provozovateli affiliate programu vadí partneři ve výsledcích vyhledávání. Teda jen někteří.

Všechno začalo tweetem.

Pro jistotu podmínku zopakuji: „Na značky výrobků se partneři nesmí umisťovat ve vyhledávání výše než Feedo.cz.

Po dotazu do Google se ukázalo, že jde o program Feedo u CJ.

Myslím, že jde o moc pěknou ukázku nepochopení přínosu affiliate jako kanálu, a tak to chci rozebrat.

Update: 6.12.2017 13:46: Jde o omezení podmínek SEM na placené kampaně. Protože mám ale starší zkušenost s podobným argumentem, článek nechávám online.

Jak tohle zaručit?

Přesné výsledky v SERP vám kromě šarlatánů neslíbí nikdo. Leckdo ví, jak se dostat nahoru, ale nikdo neví, jak dlouho tam bude a jak vysoko to opravdu půjde, resp. jestli je cena za za takový postup vysoká natolik, že to za to nestojí.

Jediný postup, jak by toto mohl affilák dodržet, je takové stránky nedělat anebo je neladit. Pak mu ale nebudou vodit návštěvnost a konverze z vyhledávání. A bez toho nejsou provize = nemusíte mít affil program.

Takový požadavek je navíc docela přiznání slabosti. Vašemu SEO asi moc nevěříte, když se jako značka, kterou Google zná a uznává (viz níže) bojíte, že vás sem tam předběhne nějaký affilák.

A kolik úsilí vás bude to stát to kontrolovat?:)

Affilák je parťák

Všichni víme, jak zhruba vypadají neplacené výsledky. Od šesti do deseti míst. Můžete tam tam být vy a X dalších konkurentů. Nebo vy a X mínus počet vašich affiláků. Není lepší mít za fixní odměnu vyšší šanci na zaujetí hledajících? A když vás předběhnou? Učte se od nich nebo je najměte na SEO.

O tématu jsem mluvil v březnu 2016 na SEOLogeru, odkud je i tématická prezentace.