Kde propagovat affiliate program?

Když jsem se dostal ke správě našeho affiliate programu, moc nám to nešlo. Partnerů bylo minimum a výsledky nestály za nic. Zkusil jsem se na věc podívat z pohledu linkbuildingu, kterému se věnuji. Tak jsme se dokázali v průběhu několika měsíců výrazně zlepšit za pomoci postupně gradující propagace.

Kde se o nás mohou partneři dozvědět?

Nejdříve jsem přemýšlel, kde jsou ti, co jsou pro každý provizní program klíčoví? Kam chodí, kde sbírají informace? Po průzkumu z toho vyšly následující možnosti.

Váš vlastní web

Většina rozumných webů, které provozují affiliate program, má někde v menu odkaz na jeho stránku. Typicky se dává dolů do patičky. Někde jsem četl, že prý „jsou partneři zvyklí to tam hledat“. Ale co skupina, která aktivně nehledá? Každý nějak začíná. Náš odkaz na affil program je pěkně v horním menu. Neměřili jsme dopad nějak vědecky, i když by stačilo odkaz trackovat za pomoci UTM parametru. Ale minimálně jeden partner psal, že si toho všiml a registroval se. A nestálo to nic navíc.

Odkaz v horním menu.
Odkaz v horním menu.

E-maily a e-mailing

Zmínky o provizním programu se dají pochopitelně nasadit do e-mailingových kampaní a podpisových patiček v mailech. To druhé je jednoduché řešení, které zvládne každý.

Katalogy affiliate programů

Není jich u nás hodně, některé jsou neaktivní, ale vyplatí se je oslovit všechny a pokud zápis nemáte hned, připomínejte se. Vytvořil jsem seznam affiliate katalogů, který budu pravidelně aktualizovat.

Diskuse o affilu

Existuje pouze jedno větší fórum, kde se cíleně diskutuje pouze o affilu. Na dalších fórech zaměrených na online podnikání najdete pouze jednotlivá tématicky zaměřená vlákna. Opět jsem připravil stránku se seznamem diskusí o affilu.

Blogy o affiliate

Blogů na téma affiliate je u nás poměrně dost a vyplatí se je sledovat a řešit i možnost propagace programu například formou rozhovoru.

PPC

Hledanost slov souvisejících s affiliate není u nás nijak velká. Přesto se vyplatí mít v rozpočtu připravenou položku pro tuto investici. U nás jsme zapnuli PPC kampaně až jako jedny z posledních a v současnosti tvoří 38% návštěv na registrační stránce.

Vývoj návštěvnosti v čase
Vývoj návštěvnosti v čase.

Sociální sítě

Jedna věc, která mi na affiliate v Česku přišla hezká, je hromadně užívaný hashtag #czaffil na Twitteru. Dostat se zadarmo ke komunitě? Kdo by si to nedal líbit:) Další kanály jsem zatím nezkoumal, ale chystám se mrknout na LinkedIn a Facebook.

CZaffil na zlatém podnose.
CZaffil na zlatém podnose.

Osobní setkání

Ať si kdo chce, co chce říká, nejvíc se toho upeče vždycky osobně a také se tím prohlubují vztahy mezi lidmi. Je to pro důležité sledovat, na jaké akce vaši partneři chodí. V Praze funguje pravidelně Affiliate čtvrtek, již 6. pokračování má za sebou Affiliate konference pod taktovkou VIVNETworks. Partneři ale nechodí jen na affilácké akce, navštěvují i další konference. Osvědčilo se mi proto se jich ptát, jestli a kam se chystají.

Náklady

Ano. Něco to bude stát, protože každá propagace bude něco stát. Ledasco uděláte ve svém vlastním času, za zbytek je třeba zaplatit. Pokud platit nechcete, jednoznačně se to podepíše na výsledcích vašeho programu, pokud nemáte geniální unikátní produkt, o kterém se konkurenci ani nesní.

Jak dlouho?

Přestože je potenciál některých kanálů omezený, doba propagace by obecně měla být prakticky neomezená. Čím více partnerů dokážete sehnat, tím lepší mohou být šance, že se mezi nimi objeví ti skutečně výkonní. Pouze jednotky procent nebo velmi nízké desítky procent dovedou podávat výkony dlouhodobě. S různými kanály si samozřejmě můžete hrát a intenzitu propagace měnit podle potřeby.

Zapomněl jsem na něco? Doplňte mě s v komentářích!

One Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *